Senin, 13 Juni 2016

Renungan Hati



Untuk di renungkan bersama

“JIKA ESOK AKU TIADA”

-Hari ini orang memanggilku nama,mungkin esok orang memanggilku almarhum.----------
-Hari ini aku memakai Pakaian yang indah & mewah,Mungkin esok aku akan memakai kain kafan.----------
-Hari ini aku berpijak di atas Tanah,mungkin esok Aku terbujur di bawah tanah.----------
-Hari ini aku bias mandi sendiri,mungkin esok aku di mandikan orang lain.----------
-Hari ini aku sholat di belakang imam,mungkin esok aku di sholatkan di depan imam.----------
-Hari ini aku bahagia bersama orang-orang di sekelilingku,mungkin esok aku sendirian di sana.---------

Yaa ALLAH yaa RABBI : Ampunillah Dosa Kami Semua.

Berilah kami kemampuan untuk beribadah kepada mu dan berilah kami kemampuan untuk menghindari kemaksiatan dan dari godaan syaitan yang terkutuk.

Yaa ALLAH yaa RABBI….Kami memang tidak pantas masuk Syurga,tapi kami tidak akan kuat bila masuk Neraka.
Yaa ALLAH yaa RABBI….Tetapkanlah Hati Kami,untuk selalu taat kepada mu.
Yaa ALLAH yaa RABBI….Wafatkan kami dalam keadaan Husnul Khotimah.
Yaa ALLAH yaa RABBI….Limpahkanlah kebaikan di dunia ini dan di akherat.

Yaa ALLAH yaa RABBI….Muliakanlah yang membaca postingan ini lapangkanlah Hatinya.Bahagiakanlah Keluarganya.Luaskan dan Berkahkan Rezkinya mudahkanlah segala urusannya.Kabulkan cita-citanya.Jauhkan dari segala penyakit,fitnah,prasangka keji,berkata kasar dan munkar.-------

Maaf lahir bathin buat semua saudaraku,selama menyambut bulan Suci Ramadhan 1437 H.Semoga amal ibadah kita di terima oleh ALLAH SWT.

Aamiin yaa Rabbal’aalamiin………………………………………………….

Tidak ada komentar:

Posting Komentar